Storytime: Skolans hiss

En sak som alla i rullstol är väl bekanta med, är hissar. Det är inget fel med hissar i allmänhet, hissen är en helt fantastisk uppfinning, speciellt för dem som verkligen behöver dem. Problemet är dock när de inte fungerar.
 
Det började redan igår: när jag och assistenten skulle åka upp i hissen stannade den till, men fortsatte sedan. Det var inget vidare kraftfullt ryck heller, men det blev värre idag. Hissen riktigt ryckte till, det kändes som om den bara skulle släppa och ramla rakt ner. Sjukt obehagligt!
 
Fler och fler personer började rapportera att hissen inte funkar som den ska. Den felanmäldes faktiskt redan igår, men jag tror inte den anmälningen riktigt kom fram. Vid det här laget befinner jag mig på tredje våningen tillsammans med två rullstolsbundna polare, och vi vägrar alla att åka i hissen. Vi har blivit informerade om att det är helt ofarligt att använda den, men det är ingen roande tanke att åka i en hiss som rycker till och som möjligen kan stanna.
 
På skolan har de speciella madrasser, som de använder för att bära rullstolsbundna elever om t ex brandlarmet skulle gå. Jag har ju turen att kunna gå ganska långt om jag verkligen anstränger mig, men de andra fick nu vända sig till de här madrasserna. Det gick som tur är bra är komma ner, men alla är lika ororade inför morgondagen. Assistenterna har en efter en ringt till hissteknikerna och efter lite övertalning har de lovat att försöka få den fixad till imorgon bitti, Men, jag menar, det är ju ändå en skola där det går en hel del elever med grova funktionsnedsättningar! 
 
Förhoppningsvis har de fixat hissen tills imorgon, annars vet jag inte vad jag ska ta mig till. Vet inte hur många gånger jag orkar gå i alla i trappor om dagen. Det är ju i alla fall fredag, det är ju alltid något.   
Sahara
2015-09-20 @ 12:26:00

Vilken bra blogg!
Heter också Embla ^^




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0