Jag behöver hjälp ...

Det är nu femte eller sjätte veckan i gymnasiet, jag har inte hållit räkningen speciellt bra. Hur som helst fick jag gå tidigare från sista lektionen i måndags då jag var förskyld och har stannat på elevboendet sedan dess för att vila upp mig. Jag har fått tillbaka aptiten en aning, men är fortfarande inte pigg nog för att gå till skolan imorgon.

Det borde ju inte vara något problem med det hela, jag borde ju bara vila så mycket jag kan för man kan ju liksom inte hjälpa att man blir sjuk. Här är problemet: Jag har en sån JÄVLA ångest att jag ska komma efter i något ämne så det inte är sant, ibland vill jag bara gråta för det känns så jobbigt! Jag har pendlat mellan att i stort sett fejka att jag inte har någon aptit för att inte behöva gå till skolan, och att intala mig själv att jag är mycket piggare än vad jag är för att kunna gå till skolan och ta igen allt det jag missat. Jag har suttit på rummet flera gånger och verkligen försökt övertala mig själv att plugga, men jag orkar helt enkelt inte.

Jag kan riktigt känna hur alla läxor och uppgifter samlas på hög och jag vet att jag alldeles säkert kan jobba ikapp det mesta om jag bara anstränger mig, men hjärnan kopplar liksom inte att det är så. Jag har ingen aning vad jag ska göra, tanken på skola och plugg gör mig nästan illamående!  

Är det någon som vet hur dessa tankar kan blockeras är jag extremt tacksam!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0